Discussie: Onrust in Syrië
Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2013, 14:03   #5280
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Het is meer iets van "ik steel uw machinegeweer en schiet er mensen mee dood", dit argument begrijp ik wel want hij moest helemaal geen gas-wapens liggen hebben.
Met de wetenschap dat een grote buurstaat gifgaswapens met jolijt ingezet heeft, dan is het zelf hebben eigenlijk geen overbodige luxe. Zie het maar als een variante op de "MAD" tussen het Warschau pact en de Navo.

Goed, neen, logisch, ja.
En dood is dood, is dat nu met gifgas, een bombardement met brisantgranaten of met een bot mes.
Nooit begrepen waarom er zoveel gezeik over gemaakt werd.
Ik denk dat het eerder te maken heeft dat het uiteindelijk te goedkoop is, en dat de na-effecten te lang duren.

Citaat:
Nu, elke fabriek zal wel iets dodelijks liggen hebben dus het hoeft helemaal geen Sarin te zijn, die experts gaan wel iets kunnen zeggen of het artisanaal gebruikt is, verspreidingsmethode en nog zo'n zaken.
Maar het is dan zowiezo de schuld van Assad, zelfs al blijkt dat het rommel is uit de kelder van een of andere geïmporteerde chemiestudent.