Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe
Hypotetisch? Ik gebruik zelf vaak het voorbeeld van die groene van-schrik-bevangen idioten, stemvee van onder andere Groen! en SP.a, die de kerncentrales willen sluiten. Een kernuitstap is helemaal niet hypothetisch, heb je al eens met iemand die voor Groen! stemt over kernenergie gepraat? Dat is schrikwekkend, dat die mensen daarover mogen stemmen.
Helemaal niet, ik trek mijn handen af van dingen waar ik niets over weet. Beslissingen over de elektronicasector bijvoorbeeld, dat laat ik aan experts over, wat mijn opvattingen ook zijn, als ik die al heb.
Natuurlijk is het geen volledig objectief gegeven. Mijn hoop is gewoon dat politiek een minder dom en populistisch gegeven wordt.
Nu mijn kritiek; afgezien van een staatsgreep zie ik niet veel mogelijkheden om ertoe te komen. Deelnemen aan democratie is ze namelijk versterken.
|
Kijk, waarom denk jij dat in een technocratie alles wel goed gaat?
Je geeft immers bijna de complete macht aan een expert. Waarom zou die expert zijn macht niet gaan misbruiken en alleen maar voor eigenbelang gaan?
Om pro technocratie te zijn moet je toch wel een behoorlijk vertrouwen in de mens hebben in mijn ogen. Natuurlijk zijn er genoeg aanpassen die je aan kan brengen, maar dan is het al geen pure technocratie meer.