Los bericht bekijken
Oud 1 september 2013, 21:28   #71
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
U zou beter minder zo maar iets zeggen en eerst onderzoeken en dan concluderen.
Dat is wat ik deed.
Kunt u beter?

Naast dit, welke zin, anders dan misleiding, heeft een selectie? Waarom zou ik bvb de cijfers van Eddie China en Joe Knox uit elkaar halen, als voor de goudkoers beide samen tellen?
U kunt netzogoed stellen dat als u mijn zilveraankopen negeert, dat de zilverprijs wat lager zou zijn, om dat dan als uitgangspunt te gebruiken voor verdere conclusies. Dan ben je van de realiteit aan het wegfietsen.
Misleiders doen dat.

En hoe u tot een conclusie kan komen dat westerse centrale banken geen goud meer hebben, is me duister. Uit wat leidt u dat af? Dat zegt u niet. Niet echt interessant hee?
En er is een 'einde van de rit' Oordeel, zijnde het feit dat je inderdaad goud aan de goudkoers kunt kopen. Of die nou $1900 or $1200 of $700 was. Mensen waren bereid aan die prijzen te kopen en te verkopen. Anders waren die prijzen er niet geweest. Uiteraard.

En dat reduceert uw post tot een kern van 'ik las dit gerucht en op basis daarvan...'.
Dat zou u toch moeten beseffen?

http://www.bundesbank.de/Redaktion/E...d_reserve.html

Welk probleem?
Je moet je niet zo aangevallen voelen. Ik stel u de vraag omdat als u de oefening van aan/verkopen door centrale banken al gemaakt hebt, u mogelijk ook de data kan uitsplitsen. Ik noem dat pragmatisme

En de zin ervan is vrij duidelijk, het gaat me meer om het strategisch verhaal dan de koersschommelingen. Ik denk dat centrale banken zich relatief weinig bezig houden met goudkoersmanipulatie om 'de speculant' af te straffen.

Ik denk dat ze het veeleer doen om de zwakte van de eigen munt te camoufleren / bullion banks overeind te houden (westen) en in het oosten is het m.i. meer een herorientatie/ diversificatie van de dollar reserves. Tot op zekere hoogte zijn dan de belangen van bvb de FED & die van de Peoples bank of China gelijklopend - beiden willen ze een lage goudkoers - zij het om compleet andere redenen en is dit een alliantie met beperkte houdbaarheidsdatum... Enfin, dat is toch wat ik hoop. Het alternatief is dat het effectief een monolitisch blok is - waar u blijkbaar van uit gaat...

Mbt probleem: u vindt het normaal dat ze 7 jaar nodig hebben om een schamele 300 ton richting Duitsland te verzenden? Ik vind dat niet normaal en behoorlijk verdacht.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 september 2013 om 21:39.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden