Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V
Klaag zoveel over 'wielerterroristen' als je wilt. Zolang dat geklaag maar niet dient om onze openheid te vergroten ten opzichte van maatregelen die alle (snelle) fietsers raken, ook diegenen die geen incidenten veroorzaken. En net dat laatste, dat je maatregelen tegen fietsers wenst, is mijn indruk wanneer je dat geklaag op een politiek forum plaatst op een andere plaats dan in het subforum Koetjes en Kalfjes.
|
Ik kom hier regelmatig in contact met van die wielerterroristen. Heb al eens meegemaakt dat ze van de tegengestelde richting kwamen aangereden langs het jaagpad waar het weliswaar max 60 is en uitgezonderd plaatselijk verkeer. Ook al rijd je daar 50 met je wagen vinden ze nog dat ze het recht hebben om u aan te manen van trager te rijden, want heel de weg wordt door hun in beslag genomen, je moet maar stoppen voor de heren.
Op een keer reed ik daar met achter mij een trailer met daarop twee springpaarden. Ik reed uiterst rechts van het verharde wegdek en liet plaats genoeg om de terroristen doorgang te verlenen, weliswaar niet voldoende om met zijn allen naast elkaar te passeren.
Ze hadden me net zo goed als ik hen, al van ver zien aankomen dus behoud ik rustig mijn snelheid, om en bij de 40/u. Bij het elkaar passeren was er eentje onder hen die alsnog niet op tijd opzij was. Pech, die lag op zijn rug tussen mijn voertuig en de trailer met zijn fiets naar omhoog nog tussen de benen. Wedden dat hij een volgende keer wel tijdig zal wijken? Ik ga niet bruusk gaan remmen met op de trailer twee peperdure springpaarden op, dat mogen ze rustig vergeten.