Los bericht bekijken
Oud 24 september 2004, 20:15   #138
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Dus volgens u is iemand die jaren opgebracht heeft om een huis bijeen te sparen 2x de dupe.
1)dure afbetaling
Ge hebt zelf naar eigen zeggen eigendommen. Dan weet ge dat de afbetalingen op een huis slechts een zeer beperkte tijd duurder zijn als een huur. Als je vindt dat je de 'dupe' bent door een huis te kopen: Koop dan geen huis.

Citaat:
2)daarna terug verkopen om iets anders gaan te huren en om te overleven.
Ja, zo werkt dat principe, in de vette tijden spaart ge, zodat ge in de magere tijden kunt overleven.

Citaat:
Dus volgen uw expertenverstand kan iemand die nooit naar iets of iemand heeft omgekeken en nooit gezorgd heeft voor iets,wel van vanalles en nog wat genieten en iemand met een eigendom niet.
Mensen die van het systeem geleefd hebben en nooit met iets in orde geweest zijn worden als ze oud zijn gesteund door het ocmw.
En mensen die altijd gezorgd hebben voor een gezin,een huis,en op een deftige manier voor een serieus leven hebben geleid krijgen niets, als ze ontslagen worden? Nu spreekt ge uzelf totaal tegen,of bent u nu ineens tegen de mensen die werken of gewerkt hebben,en voor de doppers?
Ja, degenen die absoluut niets hebben, die hebben meer recht op een uitkering dan de mensen die miljoenen opgepot hebben in vastgoed. Straf concept he: Geef degenen die het nodig hebben wat ze nodig hebben om te overleven. Pas op, geen sociale woningen en al die andere bullcrap die de staat organizeert. Gewoon een simpele uitkering voor de mensen die zonder niet kunnen overleven. Al de rest is overbodig.
Citaat:
Voorts betaald men jaarlijks cadastraal inkomen,en is er reeds een hoge Btw betaald bij aanbouw of aankoop.
En elk jaar stijgt de waarde van het huis terwijl het KI minder geindexeerd is, zodat ge met een net capital gain zit. Komaan he kerel, ge gaat me nu toch niet zeggen dat een investering in vastgoed in Belgie de laatste 50 jaar een slechte investering was?
Citaat:
Bij overlijden van een van de partners betaald men dan nog eens 3% op de eerste 2 miljoen, en 9% op alles boven de 2 miljoen( op de helft van de waarde). Dus iemand die een huis aankoopt of bouwt zorgt voor de staatskas.
En al goed dat er toch nog mensen zijn die de staatskas wat vullen he,want als het van u afhing ...
Gelijk wie een erfenis nalaat spijst de staatskas, dat is irrelevant tot de discussie. Het gaat erom dat hulp moet gaan naar wie hulp nodig heeft. Iemand die 2 miljoen equity in real estate heeft, heeft geen hulp nodig. Consequentelijk kunnen we ook deze taxatie een pak laten dalen als we de sociale zekerheid inrichten naar het model dat ik voorstel.

Me dunkt dat ge hier express mij niet begrijpt.