Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok
Heeft er iemand enig idee waarover de oorspronkelijke ruzie eigenlijk gaat want ik vind daarover helemaal niets terug ? In of over welke zaak heeft de burgemeester en zijn eerste schepen eigenhandig besloten van tegen de rest van zijn partijbestuur en zijn collega n-va schepenen, maar met de andere meerderheidspartijen, mee te gaan ? Pagina's reacties en krantenartikelen maar ik heb de indruk dat niemand eigenlijk weet waarover de hele heisa gaat.
|
Volgens Brentjens is het enige probleem dat ze zijn kop niet kunnen zien. De meerderheid van (ex-)N-VA Turnhout zeggen dat Brentjens alles beslist zonder feedback van de lokale N-VA-afdeling. Waar ze net problemen mee hebben, is inderdaad niet duidelijk. Het kan moeilijk echt ALLES zijn. Als we mochten weten wat er aan de hand is, dan hadden we het al geweten. We kunnen ons alleen afvragen wat we van de N-VA niet over Brentjens mogen weten waardoor niemand die hem kent met hem wilt samenwerken. En wanneer ze zullen beginnen spreken, zal het toch maar afgedaan worden als zwartmaken van de partij omdat ze jaloers zijn dat ze er niet meer toe mogen behoren, zoals bij Bas Luyten het geval was toen hij opbiechtte over de extreem-rechtse vleugel met onder andere Homans, Francken en hemzelf. Ik ben benieuwd en stel voor dat we de dissidenten serieus zullen nemen. Er zal nog regelmatig nieuw nieuws volgen.