Los bericht bekijken
Oud 7 september 2013, 22:08   #136
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Wanderer, als N-VA'ers hierdoor verdacht worden, dan hebben ze dat enkel aan zichzelf te danken. Het is inderdaad toch niet normaal dat we na twee maanden intern conflict nog steeds niet weten welk intern probleem er precies bij N-VA is. Ik wil best geloven dat het probleem is dat Brentjens geen rekening houdt met zijn partijgenoten, maar dan kunnen de beide kampen binnen de partij best eens duidelijk maken waarover ze van standpunt verschillen. Maar veel inhoudelijk gaan we de eerste paar weken niet horen, aangezien de 'dissidenten' nu vooral duidelijk willen maken dat niet zij, maar wel Brentjens en Van Geirt uit de partij moeten. Met andere woorden, om nog eens kans te kunnen maken zullen ze niets verklaren dat de N-VA in een slecht daglicht plaatst. Jammer, eigenlijk, dat ze toch niet van de partijpolitiek kunnen loskomen.
Eerlijk gezegd, ik vermoed dat die inhoudelijke verschillen niet zo veel om het lijf hebben. Er zullen wel wat verschillen van mening zijn en er zijn wel wat stommiteiten gebeurd maar je kunt niet zeggen dat de ene groep bekwaam is en de andere groep onbekwaam. Bovendien verwijten ze elkaar net hetzelfde: eigengereidheid, dissidentie, etc. Volgens mij is de essentie wat Brentjens in GVA al suggereerde: een aantal mensen kunnen elkaars kop niet meer zien en betwisten elkaar bepaalde posities. En dan begint vervolgens het spel van verdachtmakingen, coalitievormingen binnen de partij, opblazen van meningsverschillen,... Er is volgens mij helemaal geen 'groot schandaal' of zo waar wij nog niets van zouden weten - dan zouden we het al lang geweten hebben, gezien de 'discretie' binnen N-VA Turnhout. (Natuurlijk kan je over iedereen wel iets vinden als je dat wil, maar dat is iets anders dan echte wanpraktijken). Er is vooral een schandaalsfeer als gevolg van persoonlijke conflicten. Het spijtige is dat mensen daar gemakkelijk in meegesleept worden, zodat het conflict inderdaad nog enige tijd kan voortwoekeren en er weinig uitzicht op verzoening is.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden