Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche
De Vlamingen zijn van grote gezinnen afgestapt. Vroeger was een gezin met tien kinderen niet zo vreemd. Nu is dat een zeldzaamheid.
Maar ook de Vlamingen hebben voor een babyboom gezorgd. We zijn nog altijd met meer Vlamingen dan allochtonen. En meeste moslims zijn al reeds Belg op de pas.
Ik zie geen problemen in Antwerpen met de multiculturaliteit. Ik begrijp wel dat velen vinden dat er niet echt van 'samenleven' gesproken kan worden. Maar die schuld moet je niet afschuiven op één groep mensen. Wij, zij, regeringen dragen daar hun steen in bij.
|
Je beseft toch wel dat die grote gezinnen niet meer voorkwamen, toen de pil op de markt kwam?
De babyboom dateert van na de tweede wereldoorlog, een reactie op de vele doden, en voordat de pil voor vrouwen op de markt kwam.
Wat iemand op zijn pas is, zegt niets over identiteit , die is en blijft voor de derde generatie Turken en Marokkanen vooral moslim van een bepaalde afkomst.
Jij ziet geen problemen, ik wel, maar ik zie dan ook dagelijks hoe het eraan toe gaat,en heb 20 jaar ervaring op professioneel gebied waar het samenleven betreft.
Ik leef ook nog eens in een multiculturele wijk, ik vrees dat jij enkel afgaat op je eigen ervaring maar je niet verdiept in het onderwerp zelf.
De lijst over gevangenissen, vluchthuizen, schooluitval, criminaliteit heb je dan ook handig genegeerd.