Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe
Waarom niet?
Dat Justitie die keuze niet kan maken, staat vast.
|
Sinterklaas kan dat ook niet. Wat is uw punt?
Justitie moet onderzoeken (op vraag van de nonkel) of die kleine 1) die beslissing zelf maakte 2) de thuis situatie voldoende breed is om hem voldoende beslissingsmacht te kunnen toekennen en 3) of er sprake is van ingeplante ideen
Citaat:
Waar beschouwd hij dat als argument?
|
In elk videointerview dat ik zag is het zelfs zijn zwaarste argument
Citaat:
Maar goed dat die magische grens 18 bestaat, waarop je plots als bij wonder van de ene dag op de andere over vrije wil beschikt he.
|
Leeftijdsgrenzen zijn altijd arbitrair. Het consensus is die 18 jaar. Als iedereen zijn eigen grenzen mag afbakenen dan heb je chaos en geen houvasten meer.
18 jaar heeft als bijkomend voordeel dat schoolcarriere is afgelopen.
Citaat:
Hoe is Uw kind een boeddhistische stempel geven schadelijker dan hem de waarden- en hersenloze prefab pop-cultuur stempel geven?
|
Als je de vraag zo stelt: je voedt je kind op om zich buiten te maatschappij te plaatsen. Het is zelfs zo schadelijk dat als die kleine van idee veranderd, hij terug aan zijn humaniora mag beginnen.
Citaat:
Is het ook de taak van Justitie om dat te onderzoeken? Er lopen namelijk honderd duizenden systeemslaven los, geïndoctrineerd van kinds af aan, die elk woord van de regime-pers geloven en nog geen tiende van hun potentieel benutten omdat de maatschappij het eruit gestampt heeft ten voordele een grijze egalitaire massa ja-knikkende belastingszombies te creëren.
Maar als er plots religie mee gemoeid is, oei oei, dan is het oppassen, dan moeten we eens onderzoeken of die levenssituatie wel goed is.
Wel, de opvoedsituatie van de meeste mensen zuigt, dat merk je aan de hoeveelheid idioten die er slaafs bijlopen, en het heeft de ballen met religie te maken. Zoals ik al zei, hij heeft het recht een doorsnee 15-jarig leeghoofd te zijn, en dat is blijkbaar niet problematisch.
|
Ik vind dat even spijtig als jij. Het enige verschil dat ik zie is dat leeghoofden tenminste met de kudde meelopen. Niet echt bewonderenswaardig, maar ze kunnen tenminste hun kansen benutten zodra ze tot de jaren van verstand komen zonder de achterstand die deze kleine nu heeft.