Los bericht bekijken
Oud 3 april 2003, 19:56   #91
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[Maar als die vrouw en kinderen hulpeloos niets doen en gij vermeld dit aan het gerecht, en na tien jaar worden die vrouw en kinderen nog altijd afgerost, dan staat ge moreel recht in uw schoenen als ge daar iets aan doet.
Nogmaals neen neen. Ik neem aan dat het tribunaal de VN zijn. Die hebben beslist dat er geen behoefte was aan een inval.
Dus, Tomb roept gewoon op om het recht in eigen handen te nemen als de uitspraak van de rechter u niet bevalt. Nog een Yankee-traditie: lynchen...
Gaat u maar op beide oren slapen als die vrouw dag na dag blijft afgerost worden. Met als excuus dat de rechter uitspraak heeft gedaan.

Trouwens, u impliceert hier een vergelijking die niet opgaat. De rechter heeft in dit geval met zware gevolgen gedreigd en daarna is het rechtssysteem vervallen in een onobjectieve sfeer. In dat geval: Ja, dan volg ik de universele moraal.

Verder, for the sake of completeness, nog vermelden dat lynchen zeker geen Yankee traditie was. Als ge mij niet gelooft moogt ge gerust eens tegen de mannen met hun zuiderse vlag komen vertellen dat ze een bende Yankees zijn en dan zelf meemaken waar die traditie vandaan komt.