Los bericht bekijken
Oud 18 september 2013, 16:57   #198
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Jouw realistisch scenario komt er gewoon op neer : het laten gebeuren... Dat lijkt me wel bijzonder optimistisch, op het randje van onrealistisch.
Het is niet te voorspellen hoe de centrale staat zal reageren, ik denk scenario's van het leger dat door de straten marcheert onzin zijn. Maar als ze verder zouden gaan dan wat lawaai verkopen in hun regionaal parlement dan zal er wel reactie komen. Zolang het openbare leven normaal blijft verlopen en de regio geen centraal aangestuurde zaken zou gaan blokkeren denk ik dat het allemaal wel zou meevallen.
En wat "belgicist" zijn te maken heeft met een poging tot inschatting hoe die catalaanse toestanden gaan evolueren is me onduidelijk.
Tenzij jij echt gelooft dat die catalaanse toestand een soort test is om hier later ook toe te passen. Sta me toe van dan eens hartelijk te lachen. Hier durft de vlaams nationale partij het woord onafhankelijkheid nauwlijks nog te gebruiken om haar kiezers niet te chocqueren , babbelt ze over confederalisme en geleidelijke verdamping van de staat en is als partij tegen referenda.
Zowel Catalonië als Schotland en Vlaanderen kijken gespannen naar elkaar in afwachting wie de eerste stap zal zetten. Eens die gezet is volgen de overigen op de voet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden