Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234
Als ik kinderen krijg is het namelijk om mijn genen verder te zetten. Om kleine halve thomasjes te krijgen die ook verder een stamboom kweken en zo zelf een schakel te worden in de evolutie in plaats van een doodlopend einde.
|
Wat is daar de fun van?
Citaat:
Het is dan ook een ramp als een andere man mijn vrouw zou bevruchten, waardoor ik een koekoekskind zou grootbrengen en mijn energie steek in een ander zijn kind.
|
Klinkt echt jaren 1800.
Citaat:
Om die redenen zou ik dus ook liever geen homosexuele zoon of dochter krijgen. Omdat deze, als het een echte homo/lesbo is, geen biologische vader/moeder kan worden.
|
Geen ouder worden, zal stilaan een heel ethische optie worden...
Citaat:
Als men dus ooit de oorzaak van homoseksualiteit vindt (bijvoorbeeld een genetische oorzaak, samenkomst van recesieve genen bv of door hormonale invloeden in de baarmoeder), dan hoop ik toch ooit de mogelijkheid te krijgen om aan te sturen op een heterosexueel kind en dat dit niet verboden wordt.
|
Als iemand dan toch echt een kind wil, dan zou het misschien best zijn om het zo ideaal mogelijk te laten designen.
Citaat:
Zijn er ethische bezwaren hiertegen?
|
Neen.
Het ethische bezwaar zal zijn: kinderen maken in onze overbevolkte wereld.
Kinderen maken zal als welvaartsremmend beschouwd worden ipv als welvaartscreërend.
Citaat:
Ik heb het niet over abortus plegen, dat is nogal beladen natuurlijk, maar over designer babies bijvoorbeeld. Waarbij je kiest voor uiterlijk, lichaamsbouw, intelligentie, sexuele geaardheid...
|
U kiest maar raak, zolang het bij eentje blijft.
En zelfs daarover goed nadenken voor je eraan begint.
Tenslotte is het voor een 'perfect ontworpen' baby niet echt ideaal om geboren te worden bij een vader die nog worstelt met dergelijke sympele ethische vragen.