Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
Aan uw reacties zie al welke soort u bent en welke moraal u erop nahoudt.
|
Gaat u vooral uw gang om een diepgaand psychologische analyse op te stellen, en conclusies te trekken. Ik ben benieuwd.

PS: welk beeld denkt u dat uw reactie schept over uzelf? ** (zie ook onderstaand).
Citaat:
Trachten te vergoelijken van zaken en de schuld bij de anderen proberen te leggen daar waar u zelf 100% in fout bent.
|
Het gaat hem hier niet over het al dan niet fout zijn, maar over de aanpak van diegenen die fout zijn. *** (zie ook onderstaand).
Als je merkt dat de straffen een averechts effect hebben, dan zou ik durven stellen dat er (ook) iets fout is met het straffen...
Citaat:
Ten tweede is het voorbeeld dat je aanhaalt totaal niet te vergelijken. Bij de containerpark kwestie volstaat het de goederen gratis te laten inleveren en verwerkingskost reeds belasten bij aankoop. Probleem opgelost.
|
Euh, waar is dat containerpark van uw gemeente? Bij mezelf is dit behoorlijk duur. De realiteit is voor mij iets anders, en uw voorstel is geen realiteit, maar leunt aan bij het "groot"

succes van ecotaxen die men heft...
Citaat:
Vluchtmisdrijf wordt thans niet zwaar genoeg gestraft, daarvoor o.a. gaan bepaalde mensvarkens er na een ongeval snel vandoor; omdat het misschien wel voordeliger is vluchtmisdrijf te plegen dan de verantwoordelijkheid op te nemen. I.p.v. een schamele 1200 Euro zou men de boete x 10 moeten doen, 12 000 Euro + in beslag name voertuig.
|
mensvarkens **
De superboetes die ze destijds hebben ingevoerd, hebben grotendeels hun effect gemist, en zijn enkel bedoeld om de kas te spijzen. Het feit dat er minder doden zijn, is deels omdat we allemaal in de file staan, de wegen in slechte staat zijn, er crisis is waardoor er minder van de auto gebruik wordt gemaakt... Zoals Jean-Marie Dedecker het destijds zei: "het gaat hem om te sanctioneren, niet om te ruïneren."
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht
U zit er zo'n 180° naast...
Blue Sky's voorstel is, volgens uw analogie, om sluikstorten harder te beboeten.
|
En hoe voorkom je sluikstorten in de eerste plaats? Door meer geld te vragen aan de containerparken??
Zie ***