Los bericht bekijken
Oud 27 september 2004, 01:47   #4
Tacitus
Lokaal Raadslid

Tacitus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
1 miljoen Vlamingen stemmen op dat "Eigen Volk Eerst" ideologie.

Of u het moreel failliet vindt of niet, zal mij en die miljoen andere Vlamingen nu eens een worst wezen. En vermits dat 1 op 4 van je volk betekent, zou ik mijn woorden beter kiezen i.p.v. te liggen verketteren.

Als we trouwens naar de laatste verkiezingen kijken, dan merken we dat 'de mensen' beginnen denken dat het net uw partij is, naast de VLD, die hun morele failliet aan het demonstreren zijn.

De reden daarvoor is zelfs duidelijk voor een politieke leek als mezelf. Hoe meer SP-A'ers pronken met dat gerechtelijke verbod, hoe meer hun "anti-democratische machtsbeluste decadentie" doorschijnt.
Ik had het niet over de 1 miljoen kiezers van het Blok en probeer ook niet te "verketteren". Ik probeerde enkel argumenten naar voor te schuiven, die mijns inziens valabel zijn om het MORELE (niet het electorale) failliet van een ideologie als "eigen volk eerst" te duiden, alsook de potentiële gevaren die zo'n denktrant met zich mee kan brengen. Ik beweer dus niet zomaar, ik argumenteer ook. Op die argumenten brengt u kennelijk niets in ... ik krijg enkel iets te lezen over de "anti-democratische, machtsbeluste decadentie" van sp.a. Dat is een loze bewering, zoals je ook kan beweren dat de zon een kubus is, maar een ARGUMENTATIE die die vuige beschuldiging moet ondersteunen, zie ik niet. Dat kan ook niet, want sp.a is noch anti-democratisch of decadent. Ze streeft wel naar macht, als middel om die dingen te verwezenlijken die zij vanuit haar programma en ideologie nodig vindt voor de mensen. De macht die zij verkreeg, verkreeg zij echter wel op een democratische wijze, in 2003 overigens met de steun van bijna 1 miljoen kiezers.
Ik probeerde dus een ideologisch debat aan te gaan. U schermt met een propagandistische weergave van de politieke actualiteit.