Los bericht bekijken
Oud 24 september 2013, 21:40   #28
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ondertussen richt dat " beperkt aantal extremisten " overal in de wereld duizendtallen koppen tellende légers op...( en koppen snellende légers ! )
Kijk naar Libanon, Afganistan, Irak, Jemen, Lybië, Egypte en vandaag Syrië...Om van Saudi-Arabië en Iran nog maar te zwijgen, waar streng islamietische heersers de lakens ( en de hoofddoeken ) uitdelen...
Kijk rond in de wereld : overal waar grote of minder grote moslim-gemeenschappen zijn, is er ambras men kan niet meer.
Overal ter wereld zoeken zij last, stellen zich agressief op, vallen aan !
Dat is al lang geen " beperkt aantal extremisten " meer, maar wel een planetaire dreiging voor �*lle niet-islamieten.
Je raakt ergens iets aan maar je beseft de volle impact er niet van denk ik.

Mn Saudi-Arabië. Dat is een complete schurkenstaat geregeerd door een dictatoriale familie die overeind blijft met hulp van het westen.

En dat zijn in mijn ogen dan ook de twee grootste catalysatoren van extreme islam de dag van vandaag, veel meer dan de religie an sich.

I.e. het Saudische geld dat wahhabisme wereldwijd promoot én de bemoeizucht van het westen met heel veel islamitische landen.

En veel van de andere conflicten kunnen ook linea recta naar het westen worden teruggevoerd. Denk maar aan wie de waanzinnige kaart van Afrika uitgetekend heeft.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben westers en beschouw de westerse cultuur in de zin van de verlichting als superieur. Maar dat neemt niet weg dat ik weiger blind te zijn voor de reële bron van veel van de hedendaagse problemen en die ligt veel meer in een waanzinnige buitenlandse politiek enerzijds en immigratiepolitiek anderzijds van het westen dan in de Islam an sich volgens mij.

Als we er echt iets aan willen veranderen zouden we beter met 'onze' eigen politici en 'elite' afrekenen...