Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel
Ja en ? Uw voorbeeld van de hetero is, denk ik, van een heel andere orde.
Maaar toch, dus als ik het goed begrijp, als een hetero zich exhibitionistisch gedraagt dat is enkel het individu dat zich exhibitionistisch gedraagt betrokken.
Stel bvb een heterokoppel dat SM-praktijken toegenegen is en dus ostentatief in leder en zo gehuld door de straat loopt, waarbij de vrouw duidelijk de meesteres is. Vindt u dan dat dat negatief afstraalt op alle feministen ? Nee, toch ?
Maar als enkele homo's zich exhibitionistisch gedragen (of een gedrag vertonen dat u als exhibitionistisch ervaart) in het kader van een welbepaalde manifestatie, dan vindt u dat dat op de hele holebi-gemeenschap afstraalt ?
U zou het ook anders kunnen stellen : die mensen gedragen zich openlijk zo, omdat ze daar zin in hebben (en waarom zouden ze dat niet mogen ? Omdat u er aanstoot aan neemt ?) en ze doen daar niemand kwaad mee. Het zou bvb kunnen dat ze op die manier aandacht willen vragen voor de moeilijkheden die ze dagelijks ondervinden. Shockeffect heet dat. Tenzij u dergelijke taferelen ook dagelijks tegenkomt (laat u dan vooral weten waar ? Dat zou mij interesseren).
U vindt dus dat holebi's zich het best zo onopvallend mogelijk moeten gedragen, en dan mogen ze misschien ook op wat rechten rekenen. En dan ook nederig dank u moeten zeggen ? Zo werkt het dus niet, hoor.
|
U lijkt het niet te snappen. Maar het uitdagend bloot, de obscene gebaren en elkaar aflikken op hun carnavalwagens tijdens die "gay-parade" wekt bij zeer veel mensen een échte walg op. Jij leest of hoort dat niet graag, om redenen die ik slechts kan vermoeden. Maar dat is jouw zaak. Ze oogsten er in ieder geval geen sympathie mee, wel integendeel. En dat is van hunnentwege dom, oliedom. Er zijn veel intelligenter manieren om zich te verdedigen tegen de schofterige aanvallen van (al of niet islamitische) homo-bashers.
Het spijtige is dat iemand die vindt dat homosexualiteit niet als de richtinggevende norm voor de samenleving moet gelden, door mensen zoals u onmiddellijk wordt uitgescholden. En erger: verdacht wordt of openlijk beschuldigd wordt kwade bedoelingen te hebben tegenover homo's.
Welnu, dat is volstrekt niet zo. Ik leg homo's geen strobreed in de weg en heb ook regelmatig leuke gesprekken met hen. Maar ik heb het volste recht om homosexualiteit biologisch niet als "evenwaardig" te beschouwen met heterosexualiteit. Als dat u frustreert, dan is dat jammer...