Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke
Bandencentrales verdienen elk jaar fortuinen aan die winterbanden (prijzen van een keten gezien : aankoop van een bepaald type band en merk was 26 euro/verkoopprijs 179 euro).
|
En hoeveel aan een zomerband die ze dan in de plaats verkopen als men geen winterbanden wil ?
Dus als ze geen winterbanden verkopen in de winter verkopen ze dan toch zomerbanden in de winter, uw argument houdt geen steek.
Of men nu 8 zomerbanden verslijt na 6 jaren winter en zomer, of men verslijt 4 zomerbanden en 4 winterbanden na identieke 6 jaren waar is de winst van de bandencentrale ? Dat men 4 velgen extra verkoopt ja, maar niet aan banden.
En dat beetje geld aan wisselen van de set zal ook niet veel uitmaken, ik betaalde er onlangs een goede 20 € voor (2x 20 €/jaar dan). En gelijktijdig kan men V/A wisselen zodat de 4 banden gelijkmatig afslijten.
Soit, het internet staat er vol van dat de meerkost van winterbanden verwaarloosbaar is, en de voordelen veel meer doorwegen.
En niet iedereen rijdt met full omnium, daarbij is er een vrijstelling. In elk geval heeft de winterband/gansjaarband zijn nut al vele jaren bewezen anders had men dat zomerbandverbod in vele EU-landen niet ingevoerd tijdens de winterse maanden.
Citaat:
Dat rijdt stukken beter dan die goedkope winterbanden
|
Onzin natuurlijk, "goede winterbanden rijden stukken beter dan goedkope slechte zomerbanden" kan men evenzo zeggen.
Maar omdat je blijkbaar nog nooit met degelijke winterbanden gereden hebt ken je het ook niet.
Ach er was eens een tijd dan reden maar 5-10 % van de Belgen met winterbanden, nu rijden meer als 40 % ermee, die kennen het verschil nu.
Jij hoort zeker bij de 16 %, uw keus.
Citaat:
Dank u, uw stem werd reeds geregistreerd
Als de premie hoog genoeg is, laat ik er leggen. 42.36%
Ik leg ze sowieso onder mijn wagen. 41.3%
Neen, ik vind dat geldverspilling. 16.34%
|