Los bericht bekijken
Oud 29 september 2013, 12:49   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dol Bekijk bericht
Dag allemaal,

Mijn vrouw kwam naar België ongeveer 6 jaar geleden en kwam ik ongeveer 5 jaar geleden. We kwamen beiden hier om onze doktoraat doen en krijgen een Ph.D. titel. Wij beiden hebben voltooid onze doktoraten. Mijn vrouw werkt nu als postdoc en ik werk in een vrij groot particulier bedrijf. In de tussentijd hebben we twee kinderen die geboren in België zijn.
Ik ben heel blij voor U, maar een doktoraat halen en 2 kinderen opvoeden, da's wel een hele klus.
Citaat:
We hebben besloten om te verblijven in België voor de rest van ons leven. Ik heb momenteel 1 jaar van arbeidskaart (B-type) en natuurlijk mijn identiteitskaart is geldig tot de vervaldatum van mijn werkvergunning. Het verstrijkt op November en nu ben ik op zoek naar een antwoord als we de Belgische nationaliteit kunnen krijgen. Kan iemand begeleiden mij wat we moeten doen? Kunnen we toepassen? Waar aanvragen en wat zijn de reglement?
Volgens mij hebt U het meeste kans dat als U naar het OCMW stapt en geen woord Nederlands meer kunt. Brabbel er sterk op los, het OCMW zal wel een tolk inhuren. Idealerwijze hebt U een krotje ergens waar U zogezegd al 8 jaar in woont.
In zo'n geval komen de VZW's en een hoop andere Do-gooders wel uit het houtwerk gekropen om U de hele uitleg te geven en advocaten aan te prijzen.