Los bericht bekijken
Oud 1 oktober 2013, 12:55   #172
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een hofstee... dat zegt u.
Dat zeg ik niet. Dat zeggen archeologen zoals bv. Israël Finkelstein & Neil Silberman, James Tabor & Ze'ev Herzog e.a.
Citaat:
De kans zit er wel dik in dat er nog huizen zullen worden gevonden vanuit die tijd. Nazareth zal waarschijnlijk wel een onooglijk dorp zijn geweest, iets wat wij misschien zouden kunnen omschrijven als een 'vlek' (enkele huizen), maar dat weten we niet zeker. Volgens het NT zou er in Nazareth een synagoge zijn geweest, en dan zou het toch al een groter dorp moeten zijn geweest. Blijkbaar was Nazareth ook wat gekend (berucht?) bij de Joden indien we het N.T. mogen geloven.
Geloof jij dan maar de auteurs van het N.T.

Citaat:
Wat mij doet neigen naar de waarheid van het bestaan van de plaats Nazareth in Jezus' tijd, is de opmerking van Nathaniël, toen men hem vertelde dat er een zekere Jezus van Nazareth opzien baarde. Nathaniël merkt sarcastisch op: 'Kan er uit Nazareth iets goeds komen?? '
N.T. ?

Citaat:
Waarbij hij meteen natuurlijk ook een steek gaf naar de Galileeërs in het algemeen, die toch maar beschouwd werden als lastposten en als 'joden van tweede klasse'.
Ja en ?

PS: En de rest van mijn argumenten ? Gemakshalve onder tafel geveegd ?

Laatst gewijzigd door Aton : 1 oktober 2013 om 13:02.
Aton is offline   Met citaat antwoorden