Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2013, 07:35   #349
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Euuu,.. je zit nu wel in 't verkeerde graf met deze link. Je moet zowat 50 m verder zijn, en daar hebben ze in 1980 wel alle ossuaria kunnen bergen. Dit niet meer. Daar staat ondertussen een appartementsgebouw bovenop. Vandaar die robotarm. En de Talpiot-tombe bevatte geen 7, maar 10 ossuaria, waarvan 7 met een naam erop. Toch nog even verder informeren ?
En wat betreft die kansberekening: men heeft zelf niet de Jakobus-ossuarium meegeteld omdat dit toen nog ter discussie stond.
1) Inderdaad, het artikel noemt beide tombes en het springt heen en weer tussen de tombes. Vergeet die opmerking dus maar.

2a) Je negeert mijn kritiek op de berekening en vertrouwt op je referentie. Mag ik je er op wijzen dat je mening steunt op een door jou gekozen autoriteit?

2b) Die Jacobus hoort er ook niet bij want het 10e ossuarium had geen inscripties.
Joe Zias is a fine archaeologist of long standing and good reputation. He is the person who catalogued the ten ossuaries from the Talpiot tomb, and personally catalogued the tenth ossuary. He worked with Amos Kloner as part of the team who made the original discovery. In two emails this morning to someone I have been talking to he made crystal clear that the tenth ossuary was blank, certainly was not the James ossuary at all despite the assertions of those involved in making the Discovery Channel special. These emails have been sent along to me, and I will let them speak for themselves, except I have edited out the personal and extraneous stuff.
http://benwitherington.blogspot.nl/2...uary_9874.html
Piero is offline   Met citaat antwoorden