Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dat kan een oplossing zijn voor de werkloosheid, maar dat lost de vergrijzing toch van geen kanten op? zelfs met zo'n maatregelen, moet de feitelijke pensioenleeftijd dringend omhoog.
en zelfs als oplossing voor de werkloosheid lijkt dit me ook geen mirakeloplossing. de overheid mag nog zoveel subsidieren als ze wil, het aantal werknemrs dat nodig is zal er niet door toenemen.
|
Uiteraard niet, en anderzijds, kom het maar tegen hee, je verdient een degelijk loon en door pech, reorganisatie whatever, sta je op straat.
Stempelgeld IS al de helft van een degelijk loon, wie kan er in godsnaam overleven met een KWART van zijn normale inkomen? Als je een huis af te betalen hebt en enkele monden te voeden?
Ik hoor ze't graag vertellen hoor, dat stempelgeld zo'n vetpot is. Wel dat is het niet, wie bovenstaande kan met 1000 euro, die vind ik al een hele krak. Laat staan met 500 euro.
Langdurig werklozen hebben sowieso het minimum, voor een alleenstaande is dat +/- 700 euro.
Met maatregelen zoals doornroosje gaf, raak je de personen die door pech tijdelijk werkloos zijn.