Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2013, 09:58   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Meer asfalt is niet de oplossing, een vlotte doorstroming creëren is de oplossing.


Dat moet je me toch eens uitleggen hoe je meer doorstroming creërt zonder meer rijstrookkilometers of asfalt, best doordacht, aan te leggen. (men kent de knelpunten al 20-30 jaar). Voorgestelde bypassen door de Vlaamse Ruit zijn te vinden op het internet, ik kan ze opzoeken.
Voila: (klik voor uit te vergroten)
Citaat:

nieuwe autosnelwegen in Vlaanderen
zondag, 18 oktober 2009
Categoriën: samenleving
http://blog.geertrenckens.eu/2009/10/
Je kunt idd bepaalde op- en afritten van autosnelwegen sluiten en waar gaat dan het verkeer naartoe ? Naar de overgebleven op en afritten ? Yup naar de nog bestaande alternatieven of expresswegen die er wel niet zijn of bijlange niet de vereiste doorstroomcapaciteit hebben...

Kun je de onderstaande cijfers van die alternatieven even doorlezen ?
Citaat:
België heeft inderdaad behoorlijk wat snelwegen, maar wanneer je opnieuw enkel het gebied van de Vlaamse Ruit neemt, blijkt de dichtheid van het lokale hoofdwegennet (uitgedrukt in rijstrookkilometers/1000 km2) significant kleiner (216) dan in Rhein-Ruhr (630) en de Randstad (901).

Ook voor de lengte van het hoofdwegennet per 1000 inwoners scoort de Vlaamse Ruit lager (0,04) dan de andere regio’s (allebei 0,12).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 oktober 2013 om 10:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden