Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk
Meer asfalt is niet de oplossing, een vlotte doorstroming creëren is de oplossing.
|
Dat moet je me toch eens uitleggen hoe je meer doorstroming creërt zonder
meer rijstrookkilometers of asfalt, best doordacht, aan te leggen. (men kent de knelpunten al 20-30 jaar). Voorgestelde bypassen door de Vlaamse Ruit zijn te vinden op het internet, ik kan ze opzoeken.
Voila: (klik voor uit te vergroten)
Je kunt idd bepaalde op- en afritten van autosnelwegen sluiten en waar gaat dan het verkeer naartoe ? Naar de overgebleven op en afritten ? Yup naar de nog bestaande alternatieven of expresswegen die er wel niet zijn of
bijlange niet de vereiste doorstroomcapaciteit hebben...
Kun je de onderstaande cijfers van die
alternatieven even doorlezen ?
Citaat:
België heeft inderdaad behoorlijk wat snelwegen, maar wanneer je opnieuw enkel het gebied van de Vlaamse Ruit neemt, blijkt de dichtheid van het lokale hoofdwegennet (uitgedrukt in rijstrookkilometers/1000 km2) significant kleiner (216) dan in Rhein-Ruhr (630) en de Randstad (901).
Ook voor de lengte van het hoofdwegennet per 1000 inwoners scoort de Vlaamse Ruit lager (0,04) dan de andere regio’s (allebei 0,12).
|