Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC
Ik zie rond 2006-2007 niet de minste trendwijziging in jouw grafiek. Geen nadelig effect, maar ook geen gunstig effect.
Dat geeft aan dat de stelling van Johan Daelemans, die neerkomt op de bekende risk homeostasis theorie, wellicht ook voor winterbanden geldt zodat winterbanden dus wellicht terecht geen subsidiemaatregelen verdienen.
Ik rij zelf met winterbanden en ik vind ze hun geld waard. Ik pas inderdaad mijn gedrag aan aan de grip die ik ervaar, precies zoals Johan Daelemans dat verwacht.
|
Allez dan
vanaf 2008 wel. # Steek het op "de vele nieuwelingen waren het de 1e winter (
vooral 2007) nog niet echt gewend met winterbanden te rijden"
Ttz de dalende tendens voor de jaren
2007-2008-2009-2010 was iets sterker als 2004-2005-2006-
2007.
Ik neem dan 2007 als "schakeljaar".
# In cijfers/ jaar-% :
Citaat:
2004 5.842 (5.927) −11,6 % 3.238 (54,08 Mio.)
2005 5.361 (5.458) −8,2 % 2.833 48,18 Mio. (54,52 Mio.)
2006 5.091 (5.174) −5,0 % 2.683 48,44 Mio. (54,91 Mio.)
2007 4.949 (5.011) −2,8 % 2.625 48,99 Mio. (55,51 Mio.)
2008 4.477 (4.663) −9,5 % 2.368 49,33 Mio.
2009 4.152 (4.330) −7,3 % 2.110 49,60 Mio.
2010 3.648 (3.812) −12,1 % 1.840 50,18 Mio.
http://de.wikipedia.org/wiki/Verkehrstod#Deutschland
|
2004 ->
2007 = - 15,3 %
2007 -> 2010 = - 26,3 %
Kan natuurlijk ook toeval zijn.
