Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2013, 10:00   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard de stervende auto-industrie

Ik lees dat Ford Genk,een fabriek die in afbouw is en serieus onder zijn capaciteit draait ,voorziet om in november weer een systeem van economische werkloosheid in te voeren.....

Er is eenvoudigweg enorme overcapaciteit op de autofabricage-markt in Europa.In de "economische" pers spreekt men dat er in West-Europa eigenlijk nog 10 (TIEN!) autofabrieken dicht zouden moeten (speciaal in Frankrijk)...

De West-Europese markt is geen groeimarkt en zelfs geen vervangmarkt meer.
De vergrijzing,gekoppeld aan de gestadige vernietiging van de (nog)werkende middenklasse,gekoppeld aan een wijzigend vervoerspatroon door de terugkeer naar de steden (niet overal verandert men gans het land in een stad zoals in Vlaanderen)heeft slopende gevolgen...

En tenslotte,eens een auto neergevallen is van een statussymbool tot een "product" kan de produktie evengoed,zoals van zoveel andere dingen,"elders" gebeuren,waar er wel een markt is.Europa is de bron van nieuwe reglementen,Azie van nieuwe mogelijkheden........ (stelling van Kelt )

noot: mijn wagen is van 2004 en ik voorzie absoluut geen vervanging........de volgende transportuitgave zal eerder een electrische fiets gaan worden....
Ik geloof daarin niet de enige te zijn...

Laatst gewijzigd door kelt : 12 oktober 2013 om 10:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden