Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2013, 13:23   #124
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Straddle, een dikke X1000 !!!!

Ik ben blij dat er nog zijn die zo denken.

Blijkbaar zit je op een niveau waar je dingen kan weten. Dus daarom de volgende vraag : ik heb alles al grotendeels afgehaald naar aanleiding van de Cyprus historie.

De EU is evenwel begonnen met nieuwe bankbriefjes wat een serieus risico vormt i.v.m. omwisselbaarheid.

Bovendien stelt het mij nog steeds bloot aan hyperinflatie.

Wat is de oplossing ? (goud laat ik eveneens buiten beschouwing)

Dank je. Wel wat goud betreft, daar heb je gelijk in, kom ik seffens op terug.
Heel moeilijk om een goede oplossing te vinden. Over oplossingen / veilig stellen van je spaarcenten tegen een mogelijke crisis / crisistax. Parcifal heeft voor een stuk gelijk dat elke oplossing heel afhankelijk is van tal van persoonlijke omstandigheden (zoals, waar woon/werk je, waar heb je familie/vertrouwelingen, waar hoop je op pensioen te gaan, wat zijn je verwachtingen en noden inzake ziekenzorg, huisvesting etc, wat is je draagkracht ivm schokken, tijdelijke werkloosheid en welke risico's kan je dus tolereren).

En dan is er natuurlijk het probleem dat ''men'' het geld dat men nodig heeft zal zoeken waar het is en het makkelijkst af te pakken is, dus je ben in feite nooit veilig. Het is een ''dance of the musical chairs''..... af en toe stopt de muziek en vallen er slachtoffers die niets vermoedend gepakt zullen worden. Zo werkt het systeem, want het is een Ponzi scheme (dat zal elke intellectueel eerlijke economist u vertellen).

Ik kan je mijn persoonlijke mening vertellen wat oplossingen zijn, maar zo op een publiek forum lijkt me dat weinig verstandig

Een simpele doch gouden raad: volg wat de joden doen ... (niet wat ze zeggen dat je moet doen).

Straks meer als ik tijd heb.

Apropos, je ziet ook dat terwijl onze europese politici beweren dat we uit de crisis zijn, de CHF niet terug verzwakt, die blijft op een historisch hoog nivo sedert de europese crisis begon = men vertrouwt het allemaal niet in Europa.

Probleem is dat je je spaargeld ook fysisch buiten de EU moet krijgen om een eventuele belastingschok te kunnen opvangen, en dat wordt ook al niet meer zo makkelijk (en is ook niet zonder politieke risicos etc).

En dat brengt me naar het onderwerp fysiek goud. Ik heb altijd goud aangeraden (lang voor iedereen er over begon te praten), en dan heb ik voor de bubble (bel) gewaarschuwd, en die is er dan ook gekomen. Mijn mening is dat je goud moet kopen wanneer we nog iets lager gaan, dus richting 1000 USD / ounce. Omdat we binnen dit en 10 jaar, als de problemen aanhouden, richting 5000 gaan en hoger. Als het systeem mocht imploderen, gaan we nog veel hoger.

Maar dan is het best mogelijk dat men terug naar een goudstandaard gaat, en het risico bestaat dan dat alle goud geconfisceerd kan worden... verwacht ALLES, want het systeem heeft geld nodig en zal het halen waar het is.

.

Laatst gewijzigd door straddle : 12 oktober 2013 om 13:23.
straddle is offline   Met citaat antwoorden