Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2013, 14:08   #18
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Overigens denk ik dat er nog wel een verrassing zou kunnen voorvallen indien de N-VA het minder goed doet dan verhoopt (lees : de 30 % niet haalt).

Elke verkiezing heeft zo haar verrassing die niemand zag aankomen. Het zou me niks verbazen mocht die verrassing in 2014 uit de hoek van het VB komen. Ze hebben een aantal jaren gebloed, en niemand beschouwt hen nog als een te duchten tegenstander. Als de N-VA niet de verhoopte monsteroverwinning behaalt, dan zou het wel eens heel goed kunnen dat niet de tsjeven (zoals men schijnbaar verwacht) maar de club rond Annemans met de overlopers gaat lopen. De trends in Europa zijn in dat opzicht inderdaad duidelijk. De sociaal'democraten' worden overal uitgespuwd, en bijvoorbeeld in Frankrijk bleek vorige week nog dat Le Pen er wel eens de grootste zou kunnen worden.

Het worden in alle geval bijzonder spannende verkiezingen, die een enorme invloed zullen hebben op de levens van onze (klein)kinderen. Ik blijf hopen dat we hen volgend jaar van maximale toekomstkansen kunnen voorzien door de belgische constructie te breken.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 12 oktober 2013 om 14:09.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden