Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ik denk dat er vele joden dit in hun stoutste dromen nooit verwacht hadden. En zeg nu zelf, de situatie voor de Joden in Israel was onmogelijker dan de Vlamingen in Brussel. Na bijna 1400 jaar hadden ze hun land terug (met een steuntje van de VS natuurlijk, maar toch is het nog altijd een grote stunt), waarom zouden de Vlamingen dan hun hoofdstad niet terug kunnen winnen?
|
Omdat Antwerpen een betere hoofdstad is voor Vlaanderen. Bovendien kan men de situatie met Israël totaal niet vergelijken. Het zogenaamde "recht op land" voor de Palestijnen is niet méér dan een voorhoede van een totale verdrijving van het joodse volk van hun land. In 1998 hadden de Palestijnen de kans om een deel van Israël , de gehele westbank en de gazastrook volledig onder hun autonoom bestuur te krijgen. Die 2 gebieden zouden géén deel méér uitmaken van Israël. Terroristen-koning Yasser Arafat koos wederom voor de gewapende strijd, men zou de Joden voorgoed verjagen van een grondgebied dat zij tenslotte eeuwen geleden hadden veroverd op de Joden. Nu dat feestje is niet doorgaan en Israël slaat hard terug wat ik perfect kan begrijpen. En bovendien ben ik voorstander van 2 opties:
De Palestijnen krijgen opnieuw de Westbank en de Gaza-strook maar dan moet eerst Arafat nog gearresteerd desnoods geliquideerd worden en met hem alle terroristen die de Palestijnse bevolking oproepen tot haat tegen het Joodse volk.
Ofterwel alle Palestijnen een waardig thuis geven in Jordanië tesamen met de Jordaanse overheid een terugkeerpremie geven aan al diegenen die daar gehoor aan geven.
Optie1 lijkt me de meest realistische dus denk ik dat het dringend tijd word dat dat vies oud mannetje van de P.L.O eindelijk eens geplaatst wordt waar hij thuishoort: in de donkerste gevangenis of voor het internationaal tribunaal in Den Haag wegens oorlogsmisdaden.
Nu wat Brussel betreft: de franstaligen hebben zich nooit laten exploderen in volle bussen of de gewapende strijd tegen de vlamingen opgenomen vandaar dat de situatie niet vergelijkbaar is. De franstaligen op kop met Olivier Mangain van het FDF zullen nooit aanvaarden dat Brussel hoofdstad word van een onafhankelijk Vlaanderen daarom moet de Vlaamse beweging zich niet langer laten gijzelen door Brussel maar moet het resoluut kiezen voor onafhankelijkheid met Antwerpen als hoofdstad.