Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG
Daar geloof ik niets van. Indien Nederlands voor jou écht een vreemde taal was geweest, was je nooit in staat geweest jezelf er zo fout- en complexloos in uit te drukken als nu het geval is. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je kennis en beheersing van het Engels zich werkelijk op hetzelfde niveau bevindt als die van het Nederlands, dat je woordenschat en grammaticale beheersing even groot is, dat je alle details en fijngevoeligheden van die taal op eenzelfde manier begrijpt...?
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ik voer dezelfde soort discussies op engelstalige en franstalige forums, en dat al langer dan om dit forum.
|
Waarom zou iemand die meertalig is zich niet beter kunnen uitdrukken in een vreemde taal die hij/zij veel gebruikt dan een vreemde taal die hij/zij minder gebruikt? Waarom zou een anderstalige een vreemde taal die hij al jaren vaak gebruikt of in een tweetalige omgeving is opgegroeid die vreemde taal niet perfekt kunnen beheersen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Doomy is hier erg bekakt in de Nederlandse cultuurtaal bezig het West-Vlaams dialect aan het ophemelen  
|
Op een Nederlandstalig forum gebruik ik Nederlands, net zoals ik op een Engelstalig forum Engels gebruik. Dit zegt niks over wat mijn feitelijke moedertaal is of de sympatie die ik heb voor de taal die ik gebruik. Bart De Wever verdedigt zijn separatistisch standpunt in Franstalig België toch ook in het Frans?