Los bericht bekijken
Oud 15 oktober 2013, 20:51   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Schoofzak, zou je ook zo fervent achter Van Overmeire zijn gaan staan als hij zijn actie vanuit het Vlaams Belang had ondernomen inplaats van de N-VA?
...
Je vergist je in deze: het is niet Van Overmeire die "spreekt", het is de wet van 2002 die 'spreekt'.
Het is natuurlijk wel het kwaliteitsbeest Van Overmeire die zich die wet nog herinnerde ...

Mijn persoonlijke relatie tot het Belang heb ik al enkele malen op dit forum uit de doeken gedaan.
Ze zijn mijn politieke concurrenten, maar ik tel een flink aantal vrienden onder hen. Vooral zij die ontsproten zijn uit de oude VU. Niet uit het racisme, niet uit het extreem-rechtse, niet uit het anti-Europese en niet uit het godsdienstwaanzinnige katholicisme zoals die trut en die Tang Veys.

Er valt daar dus moeilijk mee samen te werken. Hoogstens een afspraak inzake een incidentele stemming over een communautaire kwestie.
Mocht het Belang dus ooit een 'gedoog' voorstellen, dan zal dit een echt gedoog moeten inhouden; geen gedoog met 36 van hun extremistische dada's.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden