Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Arm Peterke, zo venijnig omdat De Wever "baas" is in de partij waarvan je zélf toegeeft dat ze alles aan hem te danken heeft...
Ik heb toch toegegeven dat De Wever baas is binnen zijn partij? Dat zou er nog aan tekort komen, na wat hij voor zijn partij deed, en doet.
Ik heb ook niet de indruk dat De Wever de dictator moet uithangen om zijn mensen op zijn hand te krijgen, en te houden. Dat iets goed en helder uitleggen volstaat om zijn doel te bereiken bewijst De Wever niet alleen binnen zijn eigen partij. DAARMEE heeft hij ze trouwens zo groot gemaakt.
Was Di Rupo trouwens minder "baas" als partijvoorzitter dan De Wever?
Is Tobback minder baas in zijn partij?
Liet Beke er zich toe dwingen om "niet zonder de N-VA" in een federale regering te stappen? Was iedere tsjeef even enthousiast als Beke om een regering te vormen waarin niet eens de helft van de grootste bevolkingsgroep vertegenwoordigd wordt?
Ik geef je zelfs geen ongelijk dat De Wever zijn gelijke niet heeft in zijn partij. Maar ook daarbuiten is het hard zoeken....
Geef toe dat dit "probleem" zich niet stelt voor Beke (en zijn voorgangster), Tobback (en zijn voorgangster), of Rutten (en haar voorganger).
Wat de dwang van partijvoorzitters betreft kan je krachtiger voer vinden bij Verhofstadt, Dehaene en Tobback senior dan bij De Wever. Om over de Franstalige partijvoorzitters te zwijgen...
|
Ik vrees dat je de voorgaande berichten wellicht een ietsiepietse te snel hebt gelezen en daardoor de essentie heb gemist.
Punt van discussie tussen mij en Schoof is dat hij zegt dat de leden zullen bepalen wie wat doet (of BDW burgemeester blijft, of zoals zijn partij smeekt wil minister-president worden). Schoof zegt dat de partaai daarin beslist, en ik moet daar eens goed mee lachen. Heel die partij draait rond hem, moest hij morgen beslissen van zich terug te trekken in een klooster of bij de paters trappisten dan stort n-va ineen.
En neen, ik geloof totaal niet dat die man zo dwaas is om zich door een club meelopers te laten forceren tot eender wat.