Los bericht bekijken
Oud 21 oktober 2013, 08:12   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat dit de persoon hij/zij zelf, zijn/haar eigen keuze is en dat men die moet respecteren.

Het klinkt Soylent Green achtig het onderwerp euthanasie maar toch ...

Detail:

Citaat:
Terwijl Thorn veldonderzoek doet, doet Roth de grootste vondsten. Het blijkt dat Simonson een directielid was van Soylent Incorporated die, nadat hij gewetensbezwaren kreeg, het zwijgen werd opgelegd. Daarnaast doet Roth een ontdekking die hem zo schokt dat hij wat spullen bij elkaar zoekt, een briefje schrijft met daarin dat hij 'naar huis gaat' en vertrekt. Thuisgekomen leest Thorn dit briefje en gaat achter Roth aan. 'Naar huis' blijkt te staan voor een ceremoniële vorm van euthanasie, waarin hij op een bed een film over de vroegere Aarde bekijkt en aan het einde daarvan sterft. Tijdens de ceremonie fluistert Roth toe dat Thorn zijn lichaam moet volgen.
Bron

Je kan nog verder gaan ...

Kevorkian

Citaat:
En wat met het volgende van een 50 jarige geinterneerde
Als die man daar zelf volledig achter staat zie ik geen probleem.