Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar
ik en met mij vele anderen ,daar ben ik zeker van ,wil dat schorremorrie dat nu belgie binnenvalt direkt wisselen met gepensioneerde mensen die zelf voor hun bestaan instaan en de economie en de horeca een steuntje in de rug geven ,en verder geen last van hebt ,daar willen in belgie honderdduizenden te voet een pelgrimstocht naar scherpenheuvel voor maken ,mocht het dan zo zijn,en hou toch op over de arme sukkelaars in thailand ,in de provincies waar veel industrie is zoals in chonburi waar ik woon leven ze beter dan in belgie ,de restaurants zitten alle dagen vol ,en je moet als farang er al een beetje beter uit zien anders bekijken de vrouwen daar je niet eens.Jij praat over pattaya en dat is maar een stadje in het grote thailand,ik wil daar ni eens wonen
|
Schijn bedriegt, een gemiddelde Thai in Isan verdient amper 4000 tbh per maand, boeren nog minder. Er is een rijke en een middenklasse, maar de grote meerderheid van de Thais leeft nog in armoede, daarom ook dat 100000's jonge meisjes in de prostitutie gaan of met oude, verrimpelde buitenlanders trouwen, ze doen dat heus niet voor hun plezier. Dan willen ze dat die buitenlander een villa voor hun familie bouwt.
Moest Thailand rijk worden zoals China of Maleisië, en die meisjes en hun familie een fantsoenlijk loon zouden kunnen verdienen in gewone jobs, zouden ze zich daar niet toe verlagen, en zouden oude buitenlanders alleen nog kans maken bij oude Thaise, zoals in de ontwikkelde wereld.
De meeste buitenlanders in België werken, en zonder "vreemde" zouden werkgevers niet genoeg volk vinden om de vuile karwijen op te knappen. Er iseen kleine minderheid profiteurs en criminelen, en die mogen ze van mijn part net zo hard aanpakken als in Thailand.