Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six
Misschien is dat leugenachtige toch een positief iets? Ik ken meer dan 1 persoon die hierdoor een wantrouwen voor, om te beginnen volwassenen, en uiteindelijk het systeem heeft gekregen.
Ik had zeer veel Sovietboeken als klein kind. Doordat ik de propaganda op die leeftijd heb bestudeerd, herkende ik deze later ook veel gemakkelijker, terwijl dat de meeste mensen rondom mij beweren dat propaganda hier onmogelijk is.
|
Men moet geen wantrouwen voor volwassenen creëren en al helemaal niet de idee dat mensen beliegen om van hen iets te verkrijgen ok is. Met zulke ideeën komt men tot de huidige maatschappij van verkopertypes waar de grootste bedriegers politiek en economie beheersen.
Citaat:
|
Wat het koloniale betreft: laat het dan gewoon blijven? Als de kinderen er afkerig tegenover gaan staan, verdwijnt het vanzelf.
|
De kinderen zullen er niet afkerig tegenover gaan staan daar ze in bepaalde koloniale stereotypes worden gebrainwasht. Daardoor wordt het moeilijker voor hen om zich aan te passen aan de nieuwe realiteit, wat de huidige reactionaire identitaire terugplooi in Europa verklaart. Europa kan overleven, maar dan moet het wel tot mortifère narcisme zo snel mogelijk afzweren.
Citaat:
Het probleem dat ik hiermee heb, heb ik voor de eerste keer ondervonden toen er een discussie ontstond over de al dan niet hedendaagsheid van Pippi Langkous. De vader van Pippi was een groot zeeman en in Afrika werd hij blijkbaar ergens erkend als de Koning van Alle Negers, en had hij ook elders moeten vluchten van kannibalen.
Dat kon blijkbaar ook niet door de beugel.
Het kunstmatig herschrijven van boeken en hertekenen van tradities is iets waarbij grote voorzichtigheid moet worden geboden.
|
Ik pleit dan ook helemaal niet voor wat dan ook herschrijven, en eigenlijk zal die hele Zwarte Piet-affaire mij worst wezen. Er zijn veel wezenlijker zaken te doen voor de toekomst van Europa. Ik wou gewoon enkele kanttekeningen maken bij de hysterie van het Comité voor Nationale Redding van Zwarte Piet en het Avondland.
Citaat:
|
Wat Franse auteurs betreft, tja. De grote relevantie van het communisme in Europa anno 2013 toont aan hoe verdomd scherpzinnig die mensen zijn.
|
Welke mensen?