Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2013, 09:27   #324
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Dit komt neer op klassegeneeskunde, want alleen degenen die een dikke portemonnee hebben kunnen dan nog dure behandelingen krijgen. Mensen op het moment dat ze het zelf nodig hebben een recht ontzeggen waaraan ze hun ganse leven hebben bijgedragen "omdat ze ekonomisch niet meer produktief zijn" komt neer op mensen dumpen van zodra ze niet meer kunnen worden uitgemolken. Het is bovendien kontraktbreuk daar ze niet krijgen waar ze aan bijgedragen hebben. Waarom dan nog sociale bijdragen betalen?
En denk je dat er nu geen klassegeneeskunde is?

Ik ga het jullie echter heel anders duidelijk maken hier het hier echt werkt.

Een dame van 55 jaar heeft last van haar heup en gaat op ziektewet.
De artsen raden haar aan om een nieuwe heup te laten steken.
De controle arts van het RIZIV vind echter dat haar medisch probleem geen werkongeschiktheid veroorzaakt voor haar job.
De dame kan de operatie dus niet laten uitvoeren, omdat ze dan zonder inkomen komt te zitten en omdat de RIZIV-arts niet heeft goedgekeurd dat ze daarom op ziektewet gaat.
Op haar 60ste gaat de dame op pensioen. Op haar 61ste laat de dame een nieuwe heup steken. De dame kon toen wel de operatie laten uitvoeren, gewoon omdat haar pensioen toch blijft doorlopen en er geen derde medische oppinie meer nodig is voor goedkeuring.

De dame heeft 6 jaar lang zonder grote problemen kunnen gaan werken en leven zonder de operatie en zonder kunstheup. De dame nam geen pijnstillers in die peroide en ging bijna elke weekend meer dan 150km fietsen. Na haar pensionering ging ze wekelijks 200 tot 250 km fietsen

Toen één van haar kinderen op haar 65ste verjaardag eindelijk het lef had om haar te vragen wat haar problemen waren met haar heup, kreeg die te horen dat ze dat ze te veel last had van trappenlopen, want haar heupgewrichten waren versleten.

Op de vraag waarom ze dan haar bed niet beneden zette en minder ging fietsen, was het antwoord heel duidelijk. Mijn slaapkmaker is boven en mijn fiets dient om te gebruiken. Daarbij ik heb heel mijn leven bijgedragen aan de sociale zekerheid en heb dus het recht om daar gebruik van te maken.
Mijn heupgewrichten waren versleten en dus moet de ziekenkas maar zorgen dat ik er nieuwe heb. Ik ga mijn huis niet herinrichten of mijn hobby opgeven omdat ik versleten ben, de medische wereld kan mij immers jong houden.

De riziv-arts had haar enkele gezegd dat ze haar levenstijl moest aanpassen naar haar leeftijd en niet moest denken dat ze nog 20 jaar is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden