24 oktober 2013, 09:30
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki
Ach, de kans is zeer groot dat de fout bij mevrouw zelf ligt. Zij heeft wellicht het verkeerde rekeningnummer gekozen. Niet vergeten dat er voldoende controlemechanismen in zo'n rekeningnummer zitten: men kan niet toevallig een paar cijfers verkeerd typen die toevallig overeenkomen. De kans dat iemand daarin toevallig slaagt, is verwaarloosbaar. Het gebeurt vaak dat mensen het verkeerde nummer selecteren.
Ze geeft dat trouwens zelf aan in het artikel:
De bank gaat niet aan u komen vragen bij elke overschrijving of ge wel zeker bent dat het geld naar het rekeningnummer moet dat gij hebt ingegeven. Dikke pech.
Daarvoor een facebook-pagina opstarten, is behoorlijk marginaal en een typische uiting dat het anderen hun schuld is, terwijl ge zelf de fout hebt gemaakt. En dan maar voor kleuterjuf willen spelen op Facebook, "opdat anderen niet dezelfde fout maken".
Het gaat uiteraard over een smak geld. Begrijpelijk dat ze dat terug wil en razend is omdat ze dat kwijt is. Razend: op zichzelf moet ze dat zijn en op niks of niemand anders, tenzij een beetje op de ontvanger.
Die is wel in z'n recht, juridisch gezien, maar moreel is het fout wat die gedaan heeft.
Moest ik zo'n smak geld op mijn rekening krijgen, ik zou het niet vertrouwen.
|
En het zeker niet uitgeven.
|
|
|