Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy
Toch niet hoor. De perfecte wereld is een utopie, met als gevolg dat wij regels hebben moeten uitvinden om de maatschappij leefbaar te houden.
De wegcode is één van deze regels. Je kan niet ontkennen dat nagenoeg al onze verplaatsingen via stukjes asfalt verlopen. Je kan ook niet ontkennen dat de verstrenging van deze regels mensenlevens hebben gered. Zijn deze regels heiligmakend? Absoluut niet, maar perfectie bestaat niet en we zullen het ermee moeten doen.
Een 'coyote' is niet onwettig. Waarvoor dient deze? Om te voorkomen dat je geflitst wordt voor te snel rijden. Waarom rij je te snel, wetende dat dit niet mag omdat er regels tegen zijn? Omdat je een 'coyote' gebruikt gelden de regels niet meer voor jou?
Als eerste minister laat je wetten stemmen die de samenleving ten goede komen.
Eén van die wetten waren 'niet sneller rijden dan toegelaten'.
Maar hij gebruikt een 'coyote' om de wetten van het Belgische volk te omzeilen.
Smaakt bitter niet?
|
In absolute termen uitgedrukt heb je gelijk. De wet is de wet. Ik pleit niet op zijn jean-marie dedecker's om op snelwegen zomaar je goesting te doen. Wat me wel tegen de borst stuit, is als ik dezelfde dag dat ik die 4 pipo's ostentatief een praatje zie slagen om rustig van het najaarzonnetje te genieten dat 20 kilometer verder rond Doornik zo een slaper met zijn Gatso netjes verdoken achter een groot paneel mensen zit te flitsen. Uiteraard op een stuk dat naar beneden helt, en waar pas tien kilometer verder een uitrit is en relatief weinig verkeer zodat iedereen wat gas geeft. Leuk, zo is de pakkans niet ver van de 100% en is het rolletje gauw vol.
In de zonde Schelde-Leie krijgen ze al een hele tijd orders om op de N60 oudenaarde-gent pas vanaf 120 te flitsen, omdat de officier heel goed weet dat ze anders binnen een half uur hun rolletje vol hebben. Enkel op de dagen dat er weinig verkeer is, zetten ze de limiet lager en aangepast aan de echte norm (90). De keuzes maakt men om eigen werkcomfort, en helemaal niet omwille van veiligheid en zeer zeker niet omwille van de wet. Ambtenarij van het platste soort.
edit : het is al tot op de bodem uitgezocht, die coyote is wettelijk dus ik zie niet in waarom EDR en eender wie die niet mag gebruiken.