Adrian M;
Citaat:
Vergis ik me misschien, maar landen als Polen, Hongarije etc. gebieden die deel uitmaakten van Rusland en de Sovjet-Unie?
|
Ik had het over de Baltische landen.
Citaat:
Niet om het één of ander, maar in diezelfde landen staan ze niet bepaald afkering van plaatsing van anti-missile raketten.
Met een anti-missile raket valt men niet aan, maar verdedigt ermee .. tegen evt. Russische missiles of ergens anders vandaan.
|
en toch hebben de VS en Israel een enorm misbaar gemaakt toen Rusland anti-missile raketten wilde verkopen aan Syrië en Iran...
Denk je dat de VS een Russische anti-missile opstelling zouden aanvaarden in Cuba bvb.?
De bedoeling was duidelijk dat het gebied waar de Sovjets zouden wegtrekken een neutraal, wapenvrij gebied zou worden, net als Finland. En de Russen gingen er van uit dat NAVO zou ontbinden en ook de Amerikanen hun leger en raketten zouden terugtrekken uit Europa, net als zijzelf deden.
Ze werden genaaid. Het gevolg raadt zich raden, Russen zien de VS en het Westen opnieuw als de vijand, terecht.
Citaat:
In principe kunnen ze natuurlijk weg .. bijv. door Russische aanvalswapens op de schroothoop te gooien.
|
De Russen zullen daar zeker mee akkoord zijn als het Westen hetzelfde doet.