Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Ik heb uw post mogelijk misbegrepen. Was het eerder een aanklacht tegen de reglementitis van de overheid dan een pleidooi om allerlei 'rechten' op te eisen die door de overheid aan u gegarandeerd moeten worden (door een ander te plunderen)?
If so dan kan ik u daarin wel gedeeltelijk volgen. Al kan u natuurlijk nog altijd als een clochard gaan leven.
En als u werkelijk enig inzicht wil krijgen in hoe we allemaal slaven zijn van de overheid/machtshebbers dan raad ik u vooral aan om het monetair systeem eens deftig te bestuderen.
|
Ergens heeft hij wel een punt, ons systeem is verouderd en vrij patriarchaal. Het is perfect mogelijk om een systeem te krijgen waar er sprake is van echte vrijheid, maar er moet wel een prijs voor betaald worden. Organisatie en verantwoordelijkheid komt dan bij de burgers te liggen en ironisch genoeg kom je snel terug bij de schulden. Je hebt er altijd die falen bij zo en verantwoordelijkheid. Een ander probleem is dat die basisrechten afdwingbaar moeten zijn en dan heb je een sterke overheid nodig en een sterke overheid heft de vrijheid op. Ergens kom je steeds vast te zitten en verdwijnt het beoogde doel. Je hebt eigenlijk een systeem nodig waar het zwaartepunt bij de burgers ligt. Het grote nadeel aan zo een systeem is dat je dan politiek zwak staat en het systeem steeds potentieel op instorten staat. Het ideale systeem heeft geen macht maar staat wel sterk en dat is zelfs in theorie nog niet uitgedacht. In ieder geval is de organisatie op grote schaal gedoemd.