Zoals ondergetekende verondersteld is op de contractueel afgesproken tijden op zijn werk te verschijnen,behoudens gereglementeerde afspraken anderszijds,zo is schoolplichtige jeugd verondersteld op de wettelijk afgesproeken tijden op zijn "werk",de plaats van lesgeving, te verschijnen.....behoudens gerglementeerde afspraken....
Ik heb mevrouw Vanhecke,die gaat over het katholiek onderwijs gehoord op de radio en ze klonk behoorlijk boos..Ik mag gaan veronderstellen dat het probleem in haar onderwijskoepel steeds erger wordt....Het zijn,valt te vrezen,steeds weer die ouders die de school graag als "ad-hoc" opvangcentrum buiten de uren willen gebruiken,die anderszijds naar genoegen hun vakantietje regelen en daar dan de kinderen in betrekken.....Dat de school eventueel ook een kalender heeft ....me reet.....
Een beetje respect mag wel....onderwijs mag NIET afhankelijk worden van "last-minute" prijszetting op vluchten naar Egypte ,de catalogus van Sunparcs en zo.....
Het "voorstel" om dan maar kindergeld af te schaffen is waarschijnlijk ingegeven door stijgende verontwaardiging.......mogelijk niet eens praktisch.....maar hoe ga je ouders eindelijk eens hun VERANTWOORDELIJKHEID laten nemen en RESPECT voor anderen?