Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2013, 07:22   #1
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.269
Standaard De volgende graaier-O-VLD'er wil een uittredingsvergoeding van een 350.000 euro

"Filip Anthuenis (Open Vld) eist vertrekpremie op van 348.000 euro

29/10/13, 06u55 − Bron: Belga

© belga.

Hoewel hij vrijwillig ontslag nam uit het Vlaams Parle*ment, vraagt Filip Anthuenis (Open Vld) alsnog een uittredingsvergoeding. Die bedraagt 348.000 euro. De liberaal verdedigt zijn keuze door te verwijzen naar zijn persoonlijke situatie. "Ik nam geen ontslag omdat ik een andere job wilde uitoefenen", luidt zijn uitleg in de krant De Standaard. .

"Ik word geen CEO of rector van een universiteit, in tegenstelling tot de andere bekende gevallen. Ik stopte om mezelf vol*ledig op het burgemeesterschap te storten. Een belangrijke nuance." Anthuenis begrijpt dat de zaak "bijzonder gevoelig" ligt.

"Maar in mijn situatie zouden de meeste Vlamingen wellicht hetzelfde doen. Tenslotte heb ik ook een ge*zin, en met twee kinderen thuis is de rekening snel gemaakt." Volgende maandag staat de kwestie geagendeerd op het bureau van het Vlaams Parlement, maar An*thuenis verwacht weinig weerstand. "De Vlaamse administratie geeft me immers gelijk. Ik heb recht op die uittredingsvergoeding."

Als burgemeester van Lokeren, een gemeente met meer dan 40.000 inwoners, verdient Anthuenis jaarlijks iets meer dan 80.000 euro. Dat blijkt bijna even* veel als zijn parlementaire vergoeding."

"Slechts" 80.000@ bruto/jaar om burgemeesterke van Lokeren te spelen is niet genoeg volgens Mr. Antheunis voor een gezin met 2 kinderen.
Er zijn er velen die het met VEEEEEL minder moeten doen. Ronduit schandalige mentaliteit van dat ventje.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.

Laatst gewijzigd door Freddie : 29 oktober 2013 om 07:24.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden