en een bronnetje van de NL-overheid kan er ook bij, dit over het
v e r s n e l d aanpakken van
30 D E R T I G
knelpunten in NL tussen 2010 en 2014.
Citaat:
http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/...wegen/utrecht/
Spoedaanpak
Naast het reguliere onderhoud worden dertig knelpunten in Nederland versneld aangepakt; elf hiervan liggen in de regio Utrecht. Dit leidt er toe dat in de periode van 2010 tot 2014 de hinder groot zal zijn.
|
In de link van Telegraaf werden die knelpunten - het wegvallen ervan (door investeringen) - trouwens ook aangehaald:
Citaat:
... Verder hebben de wegverbredingen op bijvoorbeeld de A2 en de A4 en de aanleg van de rondweg bij Eindhoven een gunstige uitwerking.
Knelpunten
„Veel knooppunten van files zijn de afgelopen jaren weggevallen”, zegt Arnoud Broekhuis namens de ANWB. „Natuurlijk zijn er nog steeds knelpunten op de ruit rond Rotterdam en ten noorden van Amsterdam, maar ook daar zie je een daling van de filezwaarte van 20 procent sinds 2008.”
|
Ik ben benieuwd wat @ blauwe hemel daarvan maakt.
Hoeveel "knelpunten" zou België versneld aanpakken op 4 jaar ? Oeps...
Hier een mini-pdf 2010-2014 van de Regio Utrecht waar zich 11 van de 30 knelpunten bevinden, 4 van de 11 zijn al klaar en opengesteld toen de pdf verscheen in 2011 (page 3 van 5):
http://www.rijkswaterstaat.nl/images...174-293822.pdf
veel leesplezier... Oeps.
En een plannetje regio Utrecht met de werkzaamheden. Elk | < 10 of > 10 | stelt werkzaamheden voor naargelang (<>) hinder:
Wegwerkzaamheden regio Utrecht 2010-2014
Het verkeer in de regio Utrecht staat dagelijks vast. Daarom voert Rijkswaterstaat sinds het najaar van 2010 werkzaamheden uit op verschillende plekken in de regio Utrecht.Zowel onderhoudswerkzaamheden
als werkzaamheden gericht op een verbetering van de doorstroming op korte en lange termijn. Dit levert hinder op voor de weggebruiker.
Een overzicht van de planning van de werkzaamheden tussen 2010 en 2014 vindt u in de brochure 'Werkzaamheden regio Utrecht 2010-2014', :
http://www.rijkswaterstaat.nl/images...174-293822.pdf