Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2013, 02:22   #105
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Verene Shepherd, een mensenrechtenonderzoekster bij de Verenigde Naties met Jamaïkaanse afkomst, vindt dat het Sinterklaasfeest moet afgeschaft worden. Shepherd is het hoofd van de VN-commissie die onderzoekt of de figuur van Zwarte Piet racistisch is. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer is naar de slavernij en dat in de 21e eeuw dit feest moet stoppen", dat zei Shepherd in een interview met het Nederlandse tv-programma EenVandaag. Volgens haar is Zwarte Piet een beledigend gebruik. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik bezwaar hebben." De VN-commissie is nog volop bezig met het onderzoek naar Zwarte Piet.

Beetje bij beetje worden oude historische gebruiken, die vaak sinds vele eeuwen deel uitmaken van onze cultuur, afgeschaft door vreemdelingen die er eigenlijk niets mee te maken hebben. Kunnen wij het het eigenlijk accepteren dat een persoon die hoogst waarschijnlijk nog nooit een stap in onze contreien heeft gezet, en er dus weinig van afweet, en er ook niets mee maken heeft, haar mening via machtige organen als de VN, op ons afdwingt? Nu is het Sint-Nicolas, maar wat is het volgende?
Wij moeten allerlei vreemde culturen en gebruiken zo maar verdragen, maar onze folklore en gebruiken zouden ze dan zo maar af schaffen. Hoe lang zal de Westerse mens zich nog zo laten schofferen?
Inderdaad dat kan niet. Het word de hoogste tijd dat hieraan paal en perk aan gesteld word. Europa begint dik op mijn zenuwen te werken. Tijd dat die bemoeizucht eindigt.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden