Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2013, 10:36   #5
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Aangezien fiscale hervorming blijkbaar de focus wordt van de verkiezingen in 2014, laat iedereen zijn eigen voorstellen maar eens lanceren. Vanzelfsprekend ook met besparingsmaatregelen indien nodig (of extra uitgaven bij verhogingen)

Personenbelasting
1/ alle aftrekposten weg behalve kindergeld en hypothecaire lening.
1.1/ kindergeld herzien zodat minstens 2 kinderen beter gestimuleerd wordt
1.2/ aftrek van lening herzien zodat een bubbel vermeden wordt. Kan slechts voor 1 woning gebruikt worden per persoon.
2/ drastische verlaging van arbeid op loon tot 35-40% op een modaal inkomen. afschaf van maaltijdcheques, ecocheques en andere extralegale nonsense.
3/ indexatie in centen gebaseerd op het modale inkomen.
4/ verhoogde indexatie voor starters. Met de huidige bevriezing van lonen hebben jongeren geen uitzicht op een zelfstandig leven.
1/ Kinderen kan ik nog inkomen maar die hypothecaire lening moet weg. Ik wens niet andermans keuze om zichzelf in schulden te steken, te compenseren terwijl ik zelf geen huis kan kopen. Zeker niet als ik er zelf niets tegenover mag stellen zoals pensioensparen (iets wat ik niet zou moeten doen want ik betaal aan de staat voor pensioensparen).

2/ Eender hoe ik het bereken, is dat geen drastische verlaging hoor. Bedoel je hier een vlaktaks? Bedoel je de hoogste schijven terug brengen naar 35 en 40%?

3/ dus index in centen en niet procenten. Maw geen index op luxeproducten maar enkel op basisproducten neem ik aan dan?

4/ wat heeft die bevriezing daar mee te maken? Als je jong bent, ben je net meer geneigd om nog wat te jobhoppen (loon opnieuw bespreekbaar) of om snel door te kunnen groeien (directeurs blijven doorgaans langer bij het bedrijf en wisselen niet meer van functie). Bovendien ga je die bevriezing afschaffen neem ik aan als deze maatregelen ervoor moeten zorgen dat je competitief bent. Dus hiermee kan ik je niet volgen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden