Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2013, 10:56   #8
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
1/ Kinderen kan ik nog inkomen maar die hypothecaire lening moet weg. Ik wens niet andermans keuze om zichzelf in schulden te steken, te compenseren terwijl ik zelf geen huis kan kopen. Zeker niet als ik er zelf niets tegenover mag stellen zoals pensioensparen (iets wat ik niet zou moeten doen want ik betaal aan de staat voor pensioensparen).

2/ Eender hoe ik het bereken, is dat geen drastische verlaging hoor. Bedoel je hier een vlaktaks? Bedoel je de hoogste schijven terug brengen naar 35 en 40%?

3/ dus index in centen en niet procenten. Maw geen index op luxeproducten maar enkel op basisproducten neem ik aan dan?

4/ wat heeft die bevriezing daar mee te maken? Als je jong bent, ben je net meer geneigd om nog wat te jobhoppen (loon opnieuw bespreekbaar) of om snel door te kunnen groeien (directeurs blijven doorgaans langer bij het bedrijf en wisselen niet meer van functie). Bovendien ga je die bevriezing afschaffen neem ik aan als deze maatregelen ervoor moeten zorgen dat je competitief bent. Dus hiermee kan ik je niet volgen.
1/ daarom dat ik het zou limiteren tot exact 1 huis per persoon. Eigen woning verwerven helpt om armoede op latere leeftijd tegen te gaan. Bovendien is het de enige schuld die een goede huisvader aangaat. Het alternatief is levenslang huren.

2/ ergens in die richting. Het was een voorzet.

3/ Index in centen. Een modaal inkomen moet koopkracht behouden. Voor lagere inkomens betekent dat een gestage stijging, voor hogere inkomens is index sowieso een luxeverhoging.

4/ wat als ge als jongere in een geweldig bedrijf terecht komt, en jobhoppen geen aantrekkelijke optie is? Jobhoppen om tegen de wet in een eerlijk loon te bekomen is best vervelend als ge al een droomjob hebt. Ik zat zelf in die positie.
4.1/ die bevriezing moet inderdaad afgeschaft worden imho.
Effect is offline   Met citaat antwoorden