Het terugbrengen van Brussel tot zijn normale proporties is helemaal geen slecht N-Va idee.
Het is een kleine stad die helemaal geen parlement, geen regering met ministers, noch staatssecretarissen nodig heeft.
Een burgemeester en een kleine gemeenteraad volstaat.
En goede ideeën moet je ook durven doortrekken: breng net als Brussel ook Vlaanderen en Wallonië tot hun ware proporties.
Het zijn kleine regio's die geen parlement en geen regering met ministers en staatssecretarissen nodig hebben.
Net als Brussel volstaan in de gemeenten een burgemeester met gemeenteraad.
Het voorstel tot afschaffing van premier is niet slecht.
Eigenlijk hebben we geen oppergaai nodig, zeker niet als er een protocollair staatshoofd is om handjes en kusjes te geven, te lachen, lintjes te knippen, en de voeten nat te gaan maken waar het overstroomt .
Je kan dit voorstel niet vrijpleiten van enig populisme, wat niet noodzakelijk fout is.
Maar met mijn slechte karakter ontwaar ik toch reeds een plaagstoot van De Wever richting Di Rupo, die maar wat graag een tweede termijn zou volmaken.
Ik vrees dat sinds de vorige federale onderhandelingen, waarin Di Rupo De Wever op vernederende wijze inmaakte, er nog een rekeningske te vereffenen valt... Di Rupo's part staat op de buis.....