Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander
21ste eeuwse Europeanen zijn wel de laatsten om de kruisvaarders te bekritiseren.
De kruisvaarders hadden tenminste de MOED om verdrukte Christenen in de Levant ter hulp te komen.
|
Zeg eens, welke religie denk jij dat de Byzantijnen beleefde?
Je weet wel, die Byzantijnen die ze met de grond gelijk gemaakt hebben tijdens de Vierde Kruistocht?
Citaat:
Zij waren te TROTS om hun geloof te laten overheersen door een vreemd geloof.
|
Ik ben trots op mijn geloof, ik snap niet goed hoe andersgelovigen uitmoorden daarin past? Al allerminst mijn broeders in Christus? Leg het eens uit, meneer de theoloog?
Citaat:
De tamme, vadsige Europeaan van de 21ste eeuw kan het geen bal schelen dat ie in z'n eigen stad tegen minaretten moet aankijken of dat z'n eigen cultuur en tradities moeten wijken voor de imperatief van de islam.
|
De gemiddelde Europeaan kan dat misschien niet schelen, maar mij wel. EN met mijn BMI is het geweldig gesteld, dankuwel.
En zoals ik al zei, dat alles is hier ondanks die kruisvaarder-staatjes. Dat terwijl we dankzij de kruisvaart Istanbul mogen bezoeken i.p.v. Constantinopel (ooit de pracht van Europa).
Citaat:
En die gaat vanuit z'n comfortabele passiviteit een beetje kritiek zitten geven dat het koninkrijk Jeruzalem maar 2 eeuwen geduurd heeft?
|
Heeft het koninkrijk Jeruzalem veel bereikt?
Hoe ben jij zo actief dan?