Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
dat congres zal goedkeuren wat De Wever hen voorlegt.
|
Zelf denk ik dat het wat genuanceerder ligt. Eigenlijk zou je al moeten weten wat het profiel is van de congresgangers. Zijn het in hoofzaak de oude VU getrouwen ? Of komt er ook een groot deel van de in de laatste jaren afgesloten nieuwe lidkaarthouders opdagen ? Als dat het geval is, krijg je volgens mij een meer pragmatische stemming. Als dat niet zo is, kan het inderdaad vrij principieel eindigen.
Met het talent van BDW en zijn grote morele gewicht in de partij die hijzelf groot maakte + zijn niet te overtreffen verbaal talent kan hij volgens mij zelfs een kritisch publiek laten instemmen met iets dat misschien nu nog niet voldoet aan hun diepste verwachtingen, maar in elk geval (in hun politieke visie) stukken beter is dan het alternatief van een Elio II. Zelf al gaan er een paar autobussen met opgetrommelde ex vlaams blokkers naartoe met consigne om "neen" te zeggen dan nog denk ik dat hij dat moet kunnen. Mijn pronostiek, puur intuitief uiteraard : 66% ja en dus met de hakken over de sloot een goedgekeurde deelname. Basisvoorwaarde : hijzelf moet dat op een congres verdedigen, laat dat duidelijk zijn. Als Siegfried dat al stotterende moet doen, zal het een dikke njet worden. Als men zijn microfoon al niet laat uitvallen.