Los bericht bekijken
Oud 6 november 2013, 22:40   #1
thomas1234
Burger

Standaard het einde van de privacy

naar aanleiding van dit:
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...s-wissen.dhtml

De ex-formule 1 baas die wil dat google alle zoekresultaten wist naar de beelden van zijn orgie.
Elke keer dat deze man iets tegen de media vertelt maakt hij zichzelf natuurlijk weer onbeschrijfelijk belachelijk: de beelden zullen nooit meer van het internet verdwijnen en iedereen wordt er weer een keer aan herinnerd.

We zijn eigenlijk reeds in een tijd beland waar privacy gewoon niet meer bestaat. En het gaat nog erger worden.
*Straks zijn alle auto's hier ook uitgerust met dashcams (en je kan daar nog veel meer mee filmen dan alleen ongevallen)
*wireless wifi webcams blijven goedkoper worden en straks heeft iedereen een paar beveiliging camera's hangen die de straat filmen (voor een paar tientjes)
*binnenkort is google glass daar, waardoor de camera constant op je neus zit

Uit interesse in deze zaken en wegens gebeurtenissen in mijn leven waardoor ik spijt heb dat er niet meer gefilmd werd, ben ik daar vrij actief mee bezig.
Ik heb een dashcam in de auto en ben van plan wifi camera's in mijn woning op te stellen.

Af en toe film ik iets interessant met mijn dashcam, soms zonder op voorhand te beseffen: bv die keer dat mijn dashcam het grote onderhoud aan mijn wagen filmde: Kon ik zien hoe lang dit duurde, of alles uitgevoerd werd en wat de mechaniekers vertelden tijdens het onderhoud, er zaten wat komisch dingen tussen dat ze over mijn wagen zeiden . Op zich niks verkeerds opgemerkt en dit gaf me achteraf veel meer vertrouwen in de zaak.

We gaan er in de toekomst tegen moeten kunnen dat alles gecontroleerd kan worden. Zo is het bij de meeste bedrijven al zo dat de IT dienst rapporten over iemand zijn computer gebruik kan maken: hoeveel tijd zit je op facebook bv. Zo is er bij ons al iemand ontslagen geweest daardoor.
De computer is eigendom van het werk en zij doen dus wat ze willen.

Waarom zijn er zoveel mensen die tegen het "schenden van de privacy" zijn?
Het enige dat ik persoonlijk niet openbaar wil hebben is wat ik in mijn slaapkamer doe en hoe ik op de pot zit.
Wat hebben de voorvechters van privacy te verbergen?
*Willen ze stiekem vreemdgaan?
*Hebben ze er vreemde fetishen op na?
*Ze willen stiekem toch de verkeersregels kunnen overtreden met hun coyote en beschouwen flitspalen als vervelende hindernissen in hun egoistische gedrag?
*Werken is volgens hun: een beetje luieren tot iemand hun komt dwingen om iets te doen?

Want in tegenstelling tot wat 1984 ons doet geloven, is het einde van de privacy vooral een probleem voor de overheid. Ministers en de mensen met macht kunnen nu veel beter gecontroleerd worden: door miljoenen ogen en ze zijn niet vrij op het internet.
Je ziet het effect in china, corrupte regeringsfunctionarissen die aan de schandpaal worden genageld via het internet.
Wie gaat er nu de eenzame ziel in kerkstraat 2, dorp bespioneren en beschimpen?...
Ze kunnen enkele bloggers miscchien wel pakken, maar de hoge bomen zijn diegene die echt de harde wind vangen...

Laatst gewijzigd door thomas1234 : 6 november 2013 om 22:42.
thomas1234 is offline   Met citaat antwoorden