Los bericht bekijken
Oud 7 november 2013, 08:37   #202
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Voor zover ik weet kan N-VA alleen in een regering stappen als de leden akkoord gaan (na stemming) met het voorgestelde regeerakkoord.

In 2010 had BDW zelf een regeerakkoord opgesteld met de nodige compromissen, waarvan ik twijfel of hij daarvoor een akkoord zou hebben gekregen. Kantje boordje denk ik.

Maar nu ligt de kans veel hoger.
Ten eerste is er de vorige legislatuur door niet deelname achteruitgang geboekt (in onze ogen dan, laat dat niet de discussie zijn aub)
Ten tweede verwacht ik dat het percentage gematigden omhoog is gegaan.
En ten derde is er nu een duidelijk plan. Zolang de afspraken in die richting gaan zonder achteruitgang op nevengebieden, is dat positief voor een gematigde als ik.

Ik verwacht dat de goedkeuring er komt ja. Afhankelijk van het regeerakkoord zelf natuurlijk, maar ook hier heb ik vertrouwen dat BDW alleen met iets gaat komen waar hij zelf ook achter kan staan.
Ik denk dat heel de discussie of BDW premie word, zelfs de vraag of N-VA in een regering stapt, niet aan de orde zal zijn.

Met hun programma rond een confederaal Belgie, hebben ze de Franstaligen duidelijk uit hun tent gelokt en hen duidelijk laten zeggen dat voor hen Belgie ophoud te bestaan als er geen Vlaamse centen meer naar Brussel en Wallonie stromen.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...n_NVA-standard

Zoals dus voorspelt, het is met allen tegen één.

We krijgen na de verkiezingen 2014 dus opnieuw een federale regering met een Vlaamse minderheid. Zonder N-VA of VB.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden