Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray
Idd, puur gelul van onze mijnheer hoog in zijn bol.
Ook hier ga ik hem niet mee helpen tot hij het zelf uitgevogeld heeft.
|
Wat uitgevogeld ? Omdat JIJ @thomas1234 zijn post 209 niet begrijpend gelezen hebt begin je hier te lullen en wat naast de kwestie te citeren over waterstofmotoren (brandstofcelprincipe) ?
Tjonge dat allemaal omdat JIJ niet gelezen hebt dat het vooral over well-to-weel percentages van
auto´s met verbrandingsmotoren en het vergelijk met electrische auto´s gaat.
Zet uw bril nog eens op en lees aub:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234
Dat is een makkelijke. De efficiëntie "well to wheel" van auto's met verbrandingsmotoren is slechts 15%.
Als dus hypothetisch gezien deze uitgespaarde brandstof verbrand wordt in een electriciteitscentrale (efficiëntie 50%) en daarna in de auto wordt opgeladen. Dan is deze efficiëntie hoger dan deze van de auto met verbrandingsmotor. Het elektrische voertuig is 80% efficiënt op zich en dus is de "well to wheel" efficientie ongeveer 40%.
|
Of is het te moeilijk om inhoudelijk te blijven ? Naja daarvoor moet je eerst lezen wat @ thomas1234 schreef.
Want jouw reactie over de efficiëntie "
well to wheel" van [u]auto's met verbrandingsmotoren ~ 15% klopt van geen kanten en totaal naast de kwestie, het gaat NIET over het rendement.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray
Beste vriend, het rendement van een verbrandingsmotor is wel een stuk hoger dan de 15% die jij hier placht uit te kramen.
|


Weerleg eens eerst die efficiëntie "
well to wheel" van ongeveer 15 % (
vb benzine in figuur) voor verbrandingsmotoren en ongeveer 40 % voor electro-auto´s.
Ik voeg nog wat figuurtjes bij moest je de cijfertjes niet vinden:
Well-to-wheel calculations (see-chart) illustrate that, regardless of power source, Toyota's hybrid technologies increase efficiency substantially.

Here is Toyota’s estimate of the well-to-wheel efficiency of a FCEV (40%) an HEV (34%) and a BEV (33%) and an
ICV (19%):
(Source: Tatsuaki Yokoyama, “Progress & Challenges for Toyota’s Fuel Cell Development,”
2009 ZEV Symposium, September 21, 2009 directe link :
http://www.arb.ca.gov/msprog/zevprog...s/yokoyama.pdf )
figuur uit :
http://cleancaroptions.com/html/energy_efficiency.html
Ik herhaal !
Ik ben eens benieuwd en wacht op jouw "proefondervindelijke berekeningen" of betere bronnen
met jouw "een stuk hogere" well-to-weel-percentages van verbandingsmotoren.