Los bericht bekijken
Oud 7 november 2013, 22:16   #243
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.007
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Idd, puur gelul van onze mijnheer hoog in zijn bol.

Ook hier ga ik hem niet mee helpen tot hij het zelf uitgevogeld heeft.
Wat uitgevogeld ? Omdat JIJ @thomas1234 zijn post 209 niet begrijpend gelezen hebt begin je hier te lullen en wat naast de kwestie te citeren over waterstofmotoren (brandstofcelprincipe) ?

Tjonge dat allemaal omdat JIJ niet gelezen hebt dat het vooral over well-to-weel percentages van auto´s met verbrandingsmotoren en het vergelijk met electrische auto´s gaat.

Zet uw bril nog eens op en lees aub:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234 Bekijk bericht
Dat is een makkelijke. De efficiëntie "well to wheel" van auto's met verbrandingsmotoren is slechts 15%.
Als dus hypothetisch gezien deze uitgespaarde brandstof verbrand wordt in een electriciteitscentrale (efficiëntie 50%) en daarna in de auto wordt opgeladen. Dan is deze efficiëntie hoger dan deze van de auto met verbrandingsmotor. Het elektrische voertuig is 80% efficiënt op zich en dus is de "well to wheel" efficientie ongeveer 40%.
Of is het te moeilijk om inhoudelijk te blijven ? Naja daarvoor moet je eerst lezen wat @ thomas1234 schreef.

Want jouw reactie over de efficiëntie "well to wheel" van [u]auto's met verbrandingsmotoren ~ 15% klopt van geen kanten en totaal naast de kwestie, het gaat NIET over het rendement.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Beste vriend, het rendement van een verbrandingsmotor is wel een stuk hoger dan de 15% die jij hier placht uit te kramen.


Weerleg eens eerst die efficiëntie "well to wheel" van ongeveer 15 % (vb benzine in figuur) voor verbrandingsmotoren en ongeveer 40 % voor electro-auto´s.

Ik voeg nog wat figuurtjes bij moest je de cijfertjes niet vinden:


Well-to-wheel calculations (see-chart) illustrate that, regardless of power source, Toyota's hybrid technologies increase efficiency substantially.




Here is Toyota’s estimate of the well-to-wheel efficiency of a FCEV (40%) an HEV (34%) and a BEV (33%) and an ICV (19%):
(Source: Tatsuaki Yokoyama, “Progress & Challenges for Toyota’s Fuel Cell Development,” 2009 ZEV Symposium, September 21, 2009 directe link : http://www.arb.ca.gov/msprog/zevprog...s/yokoyama.pdf )

figuur uit : http://cleancaroptions.com/html/energy_efficiency.html

Ik herhaal !
Ik ben eens benieuwd en wacht op jouw "proefondervindelijke berekeningen" of betere bronnen met jouw "een stuk hogere" well-to-weel-percentages van verbandingsmotoren.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2013 om 22:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden